Sunday 22 September 2013

Melancong..Melancong..Melenchong,,,, ( Universal Studio - Singapore)


Makk jelessss nok...kawan kawan ada yang pei bangkok... ada yang nak pei bandung....ada plak minggu ni pei bali...OOhhh my vacationn!!!!!...bila aku nak pei melancong ni....gatai dah montot ni nak berjalan....huhuhuhu...tapi apakan daya..masa sekararang tak sesuai...Ahmad Amirul Aliman ada exam besar untuk 2 minggu..UPSR dan PSRA....lepas tu sambung plak nak settle hal hal pembinaan rumah....memang tak boleh lah gerak kemana mana...jadi pendamkan dulu hasrat aku nak melancong ni

Sebelom blog ini ujud.. beberapa tempat aku dah pei...untuk post kali ini..aku share  gambo gambo semasa aku pei ke Universal Studio - Singapore..Memang di suggest kepada ibu bapa bawak anak kemari...memang best..


Bermula perjalanan naik bas dari johor ke singapore...yeayy...tak sabar rasanya nak explore apa yg ada di sana

Muka atta sinyummm..hahha..anak aku excited...seronok bila dapat bawak dia kesana....nanti bila  Ahmad Amirul Aliman dewasa..bawa mama jalan jalan pulak yee....


Akhirnya kami sampai dan menjejak kai ke Universal Studio...sorry la yer...posing encik suami tu memang over gak kekadang...

dan perjalanan bermula..nak pusing kawasan tu memang la jauh...jadi sediakan la minyak urut..kot kot kaki cramp nanti



So handsome...ekekeke



korang mesti mesti mesti naik ride dalam ni...3D..best wooooo...


anak aku sampai Q dua kali nak tgk movie shrek dalam ni..yang ni plak 4D..ada percikan air..ada rasa benda merayap rayap di kaki...memang korang sure menjerit terkejut punya...hahahaha


macam kurasa 3 adik beradik plakk..ahahaha


yang ni aku tak berani naik..en suami pun tak berani..takut jantung berhenti masa main tu plak..ahahaha..sangat extreme benda ni..not for us...


en suami kata aku gambar tak ada feel...coba la buat cam dia...dia kata laa...malas aku...nampak cam poyo aje kan....ehehehehe 



Aku setiap kali ada cerita Madagascar kat Wayang..pasti aku pei...ekekeke...emak yang lebih dari anak...



Firaun...punya tempat

masa ni juru gambar x bertauliah  x di benarkan tangkap gambo dari bawah...ahahahah...terjojol la mata en suami kalau dapat snap...ini yang dari jauh pon rasa rasa..hampir hampir nak nampak dahh...kekekekeke

Amirul di panggil buat performance


semua suka pegang perot anak aku...hehehehe


aku suka gambo ni...macam 3 beradik...

ala ala menari tiang la konon..ahahaha


Ready dah nak balik...tu merenung dalam keretapi ....kemana aku nak pei lagik lepas ni...ekekeke


Banyak la lagik gambo..tapi ni aje yang sempat ku kecik kan pixel nya...maklumlah...en suami shoot pakai kamera nikon dia...kalau aku..pakai henpon aje..ekekkeke..Tips nak pei sini...kalau rasa-rasa nak save budget cam aku...korang tido lah kat johor...pastu naik bas masuk singapore...baru lah adventure...naik train bawah tanah dia..bunyik yang menyeramkan....ahahaha...makan plak..siap siap la bawak bag pack.sumbat semua makanan dalam tuu..bawak la roti gardenia dgn sardin ke apa ke..tok alas perot....beli la air botol mineral besar...sebab kalau nak beli air kat dalam Universal Studio tu..menyakit hati aje harga nyaa..ahahaha...lagi lagi kalau ada anak kecik...yang suka berhenti nak membeli...kempes kocek...sebelum dapat beli buah tangan nak bawak balik mesia.. ....maklumlah currency sana kan sekali ganda daripada kita...bayang kan makan nasik ayam yang biasa biasa aje...untuk aku..encik suami dan anak...RM50...sakitnya ati....tapi apakan daya..kat negara orang..prot lapo...roti gardenia dalam bag pack dah abis...ahahahaahaha...bedal aje la...bawak lah duit lebih sikit yaaa..kalau ada anak yang nangis guling guling kalau tak dapat beli jajan...sebab sepanjang korang berjalan tu...ada aje benda yang menarik perhatian diorg..botol air kepala dinasor T-rex dan shrek tu salah satunya...

nampak tak botol air tu..itu versioin shreek...kalau tak silap aku duit malaysia RM 50 untuk botol yang mengarut tu aje...

so mana yang ada bugdet besau...dok la menginap dalam singapore..korang tak payah lari lari..kejar bas masa nak masuk ke singapore...kalau ada anak ramai susah gak nak berlari...kene cepat..bas tu drop kita kat border belah johor...dan tggu kita kat belah singapore plak...kita kat atas...kene berlari nak chop passport..ahahahaa...pengalaman betul...

                          Selamat Melancong ke Universal  Studio - Singapore 

Ha..pada sesiapa nak ke Singapore boleh lah pergi ke link dibawah ni..pakej menarik telah di sediakan...siap kan ongkosnya ajaa..ya ibu-ibu dan bapak -bapak....

No comments:

Post a Comment