Friday 20 September 2013

Selamat Tinggal Rumah Pertamaku...Selamat Datang Rumah Baruku

Ohhhh..sangat la sedih....aku ingat lagi...masa umur aku 23 tahun...aku sibuk mencari-cari  rumah....sedangkan tak ada seorang pon membantu ku...survey rumah sorang-sorang aje dulu.....mula mula aku nak beli apartment aje...tapi en suami tak setuju...lalu ku survey lagi rumah...hingga lah rezeki nak jumpa rumah yang aku duduk sekarang ni...masa tu rumah contoh pon tak ada...rumah dalam kotak kaca aje .MasyaAllah...gamble sungguh aku masa tu...berdoa je la moga-moga semua berjalan lancar....


Proses pembelian seperti biasa..sediakan 10% dari harga rumah...setiap progress aku follow up dgn bank...interst juga di bayar...boleh kata 99% aku yang handle..kusangka panas hingga ke petang namun hujan batu waktu tengah hari nak ke petang tu....gerammnya hati...rumah ku delay 2 tahun tuuu.....stress makkk nokkkk!!!!



Tapi akhirnya rumah ku siap kududuki pada tahun 2008 .Alhamdulilah termakbul juga aku nak duduk rumah sendiri berdikari..(asik dok umah mak aje..bila nak berdikari)...sehingga kini tahun 2013...dah hampir 6 tahun aku duduk di sini...aku share sikit gambo umah pertama aku niee.....


pintu masuk..aku letak ottoman dan para hitam tu aku beli kat ikea...botol botol merah oren tu dari ikea gak...bunga orked dan pasu tu ku beli dari SSF 
bahagian depan - pagar ni baru lagi pasang..kami suka yang modern..jadi kami pilih design yang ini..tapi susah woo nak jaga..almaklumlah..warna putihh...

Rumah aku konsep moden..tu corak damask...wall paper tu mahal..sebab aku panggil org buat untuk satu wall tu aje..kalau pasang satu rumah..katanya murah..oleh kerana budget tak ada..aku soh pasang kat wall tu aje..kesemua yang korang nampak tu..aku beli sikit sikit...bukan sekali segedebakkk hokeyyy...hehhehehe

ruang tamu aku sempoi aje..tak makan kat situ pon selalu..tu tok kerusi pameran aje...hehehehe..bila hari raya baru lah ada org duduk situ...



Gambar ni lah kenang kenangan untuk aku nanti...sebab rumah ini sudah ada pembeli...alhamdulillah..pembeli ini memang nak sangat duduk di sini..dekat dengan rumah emak katanya...pasti dia akan jaga rumah ku ini sebaik mungkin..dan paling best...aku dan pembeli sudah menjadi kawan...dan pastinya setiap kali raya..aku pasti boleh datang rumah ini lagi....

waaaaaaaaaa...sedih nak lepaskan sesuatu yang dahulunya kita amat susah nak dapat...tapi aku kene lepaskan jugak...aku bakal membina rumah baru pada akhir tahun 2013 ini..In sya Allah...rumah kami akan mula di bina pada October 2013..Semoga semua berjalan lancarr..aminn

ini lah rupa bakal rumah aku nanti..(lebih kurang laa...)..design ni 3D..encik suami belajar buat sendiri dari internet..hehehe...cekal sungguh dia..susah woo nak guna application ni..tapi..dia belajar gak buat ...dan hasilnya ini lah

Design yang pertama,bumbung ni jenis biasa di gunakan....


bumbung ni pulak nampak modern...encik suami suka yang ini..aku ikot ajelah...tapi apa apa pun rumah aku plus minus macam gini lahh

pelan lantai


pelan lantai


pelan lantai

lebih kurang macam ni lah pelan lantai rumah ku..harap harap boleh siap sepenuhnya sebelum mac 2014..




No comments:

Post a Comment