Friday 20 September 2013

Semua Adalah Pertama Kali....

Haa...Semua pertama kali...blog ini di ujudkan untuk aku melihat pencapaian yang telah ku buat..apa yang telah ku capai..mana tempat yang telah ku pergi...SEMUA NYA ADALAH YANG PERTAMA KALI....sebab aku sebelum ni tak pernah nak buat  atau lakukan perkara baru...sebab masa yang amat terhad kerana kerja yang amat berat...(sekarang x dah..tu yang ada masa tulihh blog nie)....jom aku share benda benda yang aku dulu memang langsung tak mau buat...tapi sekarang ku buat satu persatu...


Kisahnya bermula dari aku telah memberhentikan diri ku di satu syarikat yang telah aku bekerja selama 3 tahun pada 5/7/2013...(ringan sangat aku rasa otak dan badan bila aku berhenti kerja) kerja yang memerlukan .komitmen yang amat tggi yang aku rasa tak berapa sesuai untuk aku ni seorang perempuan (nak kene standby siang dan malam...hari cuti atau hari bekerja...)untuk senantiasa memastikan keadaan kilang dan pekerja dalam keadaan baik...juga kedai kedai runcit yang sudah meningkat ke angka 4 branch masa tu...ok..stop....aku tak mau cerita tentang tempat kerja dah...muak aku dengar..hahahhaa...



Sini aku kongsi perkara pertama yang aku x pernah buat sebelom ni....aku share gambar aje kat sini...



Apple Pie aku yang pertama

Kerepek sukun ku yang pertama

Puding mangga ku yang pertama (mangga fresh dari umah adik ipar aku)
Nasi Mandy chiken ku yang pertama 

Kuih Keria version orang putih.. (ada apple syrup atasnya)

kuih keria traditional (suami ku kata sedap sangat..lembut)...kembang sekejap..padahal seumur idop..ini lah pertama kali buat...cewahh...skill terpendam dah start keluorrr..ngeh ngeh ngeh...
Sukun bersira sambal manis...ini lagi la....buah sukun pun aku tak pernah kupas...lagila nak suruh aku masak...bila aku belah dalam buah ni...aku jem kejap...tak tau nak buat apa...ku gugel dalam tenet...dan tgk info...hahaha...aku main bantai aje...ku potong dadu...letak kunyit..garam...goreng macam goreng ikan tu....lepas tu..ku sira dgn sambal..bagi manis sikit....letak aje depan en suami dgn anak...tak sampai 10 minit ..abissss...diorang kata sedap sangat.....wahhhh....menjadikkkk...kebang montot kejapp.....lemak..lembut...manis..pedas...pasti ku buat lagi..jika aku jumpa buah sukun....








No comments:

Post a Comment