Tuesday 24 September 2013

Secara Rasminya Menjadi Project Manager ....(Mandor)

Alhamdulillah....perjalanan pembinaan rumah baru ku telah bermula...dan secara rasmi nya aku akan menjadi Project Manager cum finance manager (position glamer sikit)..atau mandor (ni panggilan yg sesuai untuk lelaki hokeeyyy..aku tak leh panggil mandor...aku kene panggil project manager..ahahahah)  yang akan menjaga tapak projek....task yang telah di berikan oleh Design and Planning Manager saya (encik suami) adalah pergi beli kayu kocai.....Apa!!!! KAYU KOCAI.....daun kuchai tau lah aku...adehhhhh....ini lah namanya project manager bidang terjun...adehhhhh.....setelah ku gugell...ini lah ghopernyerrr kayu kocai tuu...



Kayu Kocai ni katanya nak ukur tanah jadi cam kat bawah ni




(sekejap aje diorg pasang benda ni...hehehe..maklum la..dah expert..

Oleh itu tanpa berlengah lagik..aku harus menjalankan tugasan pertama ku ini...mencari the best kayu kocai in kuang and sg buloh....jadi aku telah membeli kayu kocai ni 60 batang.. panjang setiap batang 10 kaki..harga pada masa ini RM0.50 sekaki..so total 300 hengget...aku beli kat sini.



Salim Metal  Hardware..Ramai yang suruh aku beli kat sini..katanya barang barang murah sikit..harga boleh kawwteem lagik kalau beli banyakk

Pada yang nak beli hardware punya barang..boleh lah kesini.atau ke Khaizal Enterprise..Jika duduk area kuang..kundang..Kubu Gajah..Merbau Sempak...lokasi nya betul betul di simpang trafik light kuang...simpang yang nak ke arah tasik biru kundang. boleh juga call kedai diorg..tapi lebih baik pergi terus lah...kekadang org malas nak layan lalu tepon nie...kecuali dah start beli barang dgn dia...

kemudian aku order barang lagik..kali ni nak naik beam...baru ku tahu nama nama menatang nih.. Y12 lah..besi link la...besi ikat la...adehhhh...sungguh sedih ..project manager tak bertauliah betol aku ni

ini barang yang ku order lagi

y12 yang sudah siap di ikat ..untuk beam...(kesian aku..ini nak pertama kali aku tgk benda ni,,,)hehehehehe

tukang ni sedang membengkokkan y12  tu (teknik yang biasa bagi dia tapi sesuatu yg baru untuk aku)

Tanah aku yang sedang dalam proses korek..nak letak beam katanyaa...wak tu kata tanah kakak memang cantik tak perlu tambak tanah lagik...lega rasanya hati kuu..hhhheehe
apa apa pun aku berteria kasih pada emak dan arwah atok dan nenek aku...tanpa mereka ..tak merasa aku nak buat rumah atas tapak tanah ni...kalau nak beli..luas  tapak tanah aku ni aje dah dalam 80k...alhamdulillah syukur ada tanah untuk di buat rumah...








No comments:

Post a Comment