Thursday 14 November 2013

Anugerah Allah Yang Terbesar


Assalamualaikum...

Kali ini aku just nak share perasaan menjadi ibu bila anak kita berjaya...Kisahnya semalam (14/11/2013)..anak bujang kesayangan aku tu Ahmad Amirul Aliman Bin Ahmad Zaidiy telah mendapat keputusan yang cermelang...walaupun bukan 5A...hanya sekarar 4A 1B...tapi aku amat bersyukur....membesarkan dia hingga dah tinggi lampai...(dah sama tinggi dgn aku...saiz seluar pon dah sama) tidak la begitu sukar...alhamdulillah..aku di kurniakan anak yang cool aje..dari kecil hingga dewasa...x pernah menyusahkan mama dan baba dia...sekolah dia..biasa la turun naik...tapi masa darjah 1 dan  darjah 2..mesti dapat no 2 atau 3....tapi bila dah darjah 4 ,5 dan 6..nombor nye memang menyakit kan hati....tapi nombor letak tepi la...kita kene tengok peratus...selagi peratus dia bagus...aku bersyukur...sebab kelas yang dia masuk pon saingan tinggi...sekolah dia tu..banyak nye anak orang kaye..kaye...hahaha..kene bersaing la..orang kaye tuisyen org datang kat umah..kita yg tak berapa nak kaya ni...anto anak la pei tuisyenn....ahaks...

Perjalanan nak menjadikan dia score 5A..memang la sukar...aku dgn suami berkorban masa ..tenaga..dan wang menghantar dia tusyen...dengan harapan..dia lebih memberi tumpuan pada subject....sebab..aku dapat informasi dari cikgu anak aku ni...dia la tukang penglipur lara..dia la tukang karrot dalam kelas...suka buat lawak sengal...suka ganggu orang dgn lawak jenaka nya..sehingga cikgu tak tau nak buat cam mana dah..(tapi peliknya..kat rumah..x la kelaka sangat...ahahaha..tu yg aku pelik)..tapi aku percaya cakap cikgu tu...balik aje dari jumpa cikgu tu...apa lagikk...aku cuci la dia habis habisan,,,,dengan aku aku sekali menangis...ahahaha(aku tak boleh marah orang..baliknya..aku yang menangis...)lepas tu..setiap hari semasa aku menghantar dia..aku akan cakap..'Amirul..dengar cakap cikgu...jgn buat lawak sangat...jadi budak baik...jadi budak pandai..mama nak amirul dapat 5A "..setiap pagi tanpa gagal aku cakap benda tu kat dia..(cakap apa yg korang nak lah)...tambah kan sedikit aura positive dengan mencium dahi dia..dan ucapkan i love you..dan Assalamualaikumm..(ni aku baca dlm blog mana..aku pon tak ingat dah)..memang aku buat...alhamdulillah..boleh membantu anak korang  juga ..In Sya Allah...oh..by the way...bila korang dah cakap i love you dan assalamualaikum..make sure diorg jawab dgn terang...selagi tak jawab jgn tron kereta...biar telinga kita jelas dengar...aku tak tahu kenapa aku buat cam gitu..tapi aku nak apa yang aku sampaikan...sampai ke telinga dan terus otak dia...

aku juga ada membuat perjanjian...Tablet samsung aku..aku akan bagi pada dia bila dia mendapat 5A....kira bagi dia gula gula la...sebelom pereksa...aku memang bagi dia main...bagi dia pegang dan rasa macam mana dia akan jadi tuan baru pada tablet tu bila dia mendapat 5A nanti....(itu kira taktik dan teknik yang bagus sebenarnya)..bila dia dah sayang Tablet tu...dia akan make sure dia mesti dapat ...tapi apabila nama dia tak di panggil dalam golongan 47 orang yang dapat 5A...aku nampak..dia toleh belakang dan pandang muka aku...dia tau..tablet itu bukan milik dia lagi.....aku hanya senyum...

Bagi hati emak yang sayang anak..memang kalau ikot kan hati..aku nak bagi aje...ala...terkucil sikit aje pon..4A 1B...tapi ...ku kuatkan semangat...aku cakap dgn dia..Amirul..tab ni bukan milik amirul lagi..mama terpaksa ambil balik..perjanjian mama dan amirul 5A bukan 4A 1B...

Sedihkan tgk muka anak ..kalau kita berkerass..tapi aku kene fikir jangka masa panjang...banyak lagi perjanjian perjanjian yg akan kami  merterai.(ahaha..sekema aje ayat aku ni)...aku tak nak dia anggap..perjanjian hanya sekadar perjanjian...boleh di ubah..jika keputusan dapat sipi sipi...memang sukar bagi aku..tapi..aku kuat kan hati...oleh kerana tablet dah kene tarik..dia pon membersihkan semula rak PS2 dia yg lama dah di abaikan...(haa,...baru nak hargai balik barang lama)...

4A 1B..alhamdulillah

Gambar Senyum puas yang amat sangat..bila anak aku berjaya..alhamdulillah..bukan tujuan riak..tapi ini adalah kepuasan yang aku sepatut dapat selepas mengharung semua pancarobaa...ecehhhhh...


Gambar ni menunjuk kan gembira yang terlalu sangat..sampai menitik air mata..(masa aku tulis blog ni pon..aku menangis..teringat ingat...)

sedeyyyy..pedeyyy
Sempat encik suami snap gambo aku ni ha.....


Alhamdulillah...aku dah lepas anak UPSR....mana yang kawan kawan,rakan rakan blog..rakan rakan FB..rakan rakan instagram..rakan rakan wechat..rakan rakan whatapss....(hamboi..banyak nye application andriod aku donwload dlm handphone..tak lupa juga rakan rakan kendi kerass....ahakksss)anak tak lepas UPSR lagik....korang akan rasa la..apa yang aku rasa nie.....apa apa pon aku doakan semoga anak korang semua mendapat 5A...amin....

Lepas aje dapat result...aku belanja la anak aku tu key epp sie (KFC)...aku yg berdiet ni..makan ayam dia yg di buang kulit dan coselaw aje...ahakss....diet ..jgn tak diet..

Gambo ni memang dah di rotate..tapi bila masuk kat blog..melintang plak  jadi nya...malas aku nak adjust ...ahahaha...

2 comments:

  1. tahniah mirul..sama jugak dgn sy..buat perjanjian setiap kali periksa..gula-gula kan dia.so far alhamdullilah..

    ReplyDelete