Friday 22 November 2013

Lakukan Perniagaan Yang Dapat Selesaikan Masalah Orang Lain

Assalamualaikum...






Alhamdulillah..syukur kepada Allah...memberikan aku secebis kekuatan untuk memulakan perniagaan yang telah lama ku idamkan ..Dengan modal yang kecil aku mula bertatih-tatih secara offline (bukan internet base). Amat mengejutkan bila 1st batch dan 2nd batch telah laris di jual macam goreng pisang panas (tak sangka sambutan amat hebat..terutama para isteri-isteri yg nak nampak cantik di depan suami ).untuk pengetahuan korang semua..aku dah start from last year..cuma tak full swing dalam internet..(instagram ,FB, Blog)

Berniaga apa???haha...korang mesti tertanya-tanyakan. 

Tujuan aku berniaga ni bukan nak untung besar tetapi lebih kepada memberi service (kemudahan) kepada kaum wanita di luar sana, lebih-lebih lagi muslimah yang pemalu untuk mencari lingerie (baju tidur yang seksi untuk pasangan).Of coz la untuk suami yang tercinta kan..

Orang bertanya kepada aku..kenapa baju tidur?? kenapa harus lingerie??..tak malu ke nak jual??...tak salah ke di sisi agama...???jawapan aku senang


1) Back to Basic. Yang penting niat.Selagi niat aku x terpesong dari tujuan asal aku akan teruskan

2) Membantu wanita kat luar sana untuk membeli baju tidur .tak perlu lagi nak malu-malu atau segan..maklum la takut orang sekeliling pandang diorang atehh bawoh


3) Berniaga bukan untuk untung semata-mata..tetapi berniaga untuk membantu menyelesaikan masalah orang lain..


4) Dan lagi satu..jika lah baju tidur yang aku jual tu membawa keharmonian dan 
    keceriaan dalam rumah tangga diorang..kan itu merupakan kebaikan.


5) Jangan tefikir langsung ke arah negative...andai kata kita menjual barang baik sekali pon seperti kain batik..jika kain batik itu di gunakan untuk membuat benda yang tak baik..itu bukan salah kita sebagai penjual..kita tawakal dan berharap pembeli yang membeli produk kita jujur dan ikhlas..sepertimana kita menjual dengan niat kita nak memudahkan mereka...

Aku berpegang pada ini... Apa-apa pun harus bermula dengan niat. betulkan??..banyak halangan yang aku tempuh..kebanyakan nya bagi orang orang yang minda tertutup.mereka andaikan hal hal bilik tidur malu nak di kongsi.Tetapi, ada pernah mereka terfikir tak yang suami diorang tu mungkin mahu..cuma malu nak beri tahu..apa lah salahnya mencuba..suami mana yang tak nak tengok isteri cantik dan seksi di depan mata dia...asik di jamu hidangan dengan orang luar yang seksi..apa kata kita sendiri yang cuba..jangan takut mencuba..

Tips tips yang bagus untuk memulakan operasi percubaan:

1) tunjukkan pada suami atau pasangan anda gambar-gambar baju tidur yang seksi...dari  instagram @nak_beli_tapi_segan atau boleh ( nak beli tapi segan  )


2) permulaan conversation..haruslah pilih waktu yang sesuai..masa yang santai..jangan sesekali masa dia penat balik kerja..lihat mood dia..dan baru lah mulakan operasi penyiasatan..tanya pendapat dia..baju mana yang cantik ..kalau dia (pasangan) nak beli..dia nak beli yang design macam mana..(ni teknik kita nak tau..dia berminat tak dengan baju tidur yang seksi

3) Buat buat tanya..nak tak pasangan kita belikan..or jika kita yang sendiri ada duit..kita beli lah guna duit kita...alaaa..apalah salahnya..kalau dia suka..kita beli dan pakai tok dia..lagi lah dia bertambah sayang,,,tak gitu...

4) harus di ingat...suami tak pernah yang nak tengok isterinya selekeh..mesti nak tgk isterinya cantik kan...guna basic teori aje...kita semua kan dah dewasa..mesti mencuba....jangan tak cuba

Bagi aku..baju tidur ada lah benda yang wajib kita sarung setiap malam..tak kira yang sopan ataupun yang seksi..semua untuk suami atau pasangan masing-masing .Betulkan??

Jangan korang semua terkejut..ada juga lelaki beli untuk isteri.. katanya..dia nak beli kat luar..malu..bila nampak Instagram aku..dia terus suruh isterinya hubungi aku..Pelik kan..tapi benar...

Jadi di sini aku nampak service aku ini memang amat di perlukan. ini menguatkan lagi keazaman aku untuk terus maju kehadapan lagi dan mungkin aku akan merencana sesuatu yang lebih baik selepas ini. In Sya Allah...ini juga dengan izin Allah..

Moga sahabat -sahabat dapat memberikan sokongan kepada aku. Pada yang nak membeli boleh hubungi saya di :






2 comments: